Verbeter jouw bedrijf direct

Zijn jouw medewerkers tevreden binnen je bedrijf? Wanneer is de laatste keer dat jij en je managers een medewerkerstevredenheidsonderzoek hebben gedaan? En hey; hoe zit het eigenlijk met die kernwaarden waar je je bedrijf op hebt gebouwd? Of je nu twee of twintig jaar in de business zit, kritisch naar je bedrijf én hoe je met je medewerkers omgaat kijken is nooit weg. Dus, laten we dat samendoen. 

Belangrijke dingen

Kernwaarden. Hoe belangrijk zijn ze? Denk eens na over de waarden waarop jouw bedrijf is opgericht én opgebouwd? Wil je bijvoorbeeld een verschil maken in de wereld met je bedrijf, door een deel van je opbrengst toe te wijden aan een goed doel? Of wil je bewustwording van een belangrijke kwestie die jou aan het hart gaat promoten? Waar je bedrijf ook op is gebouwd, het is belangrijk om ervoor te zorgen dat die kernwaarden zich ook verlengen tot de innerlijke werkingen van je bedrijf. Stel je voor dat je een bedrijf hebt dat zich naar de buitenwereld toe inzet voor een betere wereld, maar wat zijn eigen werknemers niet optimaal behandelt. Dat is eigenlijk heel vreemd. 

Welzijn

Iets als een medewerkerstevredenheidsonderzoek is een goed begin, én is exact hoe het klinkt. Je medewerkers zijn tenslotte de ruggengraat van je bedrijf; diegenen die het draaiende houden. Nog iets om aan te werken als werkgever is een goede, bevorderlijke en vooral veilige HR-cyclus. Wat er ook is, je werknemers moeten ergens naartoe kunnen; iemand of meerdere mensen waar ze zich veilig bij voelen. Nogmaals, je medewerkers zijn mensen, en ze goed behandelen en naar hun wensen luisteren zal niet alleen hun mentale gezondheid op kantoor verbeteren, maar daarmee ook hun werkprestaties. Klinkt als een win-win voor het hele bedrijf. De werkgever is verantwoordelijk voor het welzijn van het hele bedrijf, en dus ook voor de werknemers. Het is goed om dit een van je prioriteiten te maken. 

 

Als werkgever zijn de prestaties van je werknemers jouw verantwoordelijkheid… maar ook hun welzijn en mentale gezondheid als het op werk en kantoortijd aankomt. Dit bereik je door naar hen te luisteren, hen te motiveren en op waarde te schatten, een veilige plek te geven om terecht te kunnen met vragen en problemen, én ze hun werk laten doen zoals zij dat het liefst doen. Gelukkig ben jij een werkgever die geeft om zijn/haar/diens werknemers, en ga je dat allemaal direct aanpakken. Het is echt een win-win!

 

 

Geef een reactie